Service

In exploatarea echipamentelor de radiocomunicatii intervin , datorita diversilor factori (uman, cauze naturale, mediu defavorabil) disfunctionalitati care duc la inutilizarea partiala sau totala a produsului. Fie ca vorbim de servicii inaintea vanzarii echipamentelor, fie ca vorbim de servisare echipamente aflate in exploatare, este necesara abordarea punctuala a tuturor problemelor aparute in exploatarea aparaturii de radiocomunicatii.

Societatea comerciala Matra Systems este pregatita sa accepte sis a rezolve toate provocarile impuse de aceste echipamente. Astfel gama de service acopera:
  • servicii prevanzare ce include programarea echipamentelor, instalarea la postul de lucru, acordul sistemelor radiante si inlocuirea conecticii de radiofrecventa in functie de necesitati;
  • servicii de reparatii in garantie si postgarantie a tuturor echipamentelor si accesoriilor echipamentelor de radiocomunicatii de la toti producatorii existenti pe piata (Motorola, Kenwood, Hytera, Icom, Maxon etc. ) . Operatiunile curente includ diagnosticarea si identificarea componentei sau a componentelor defecte, inlocuirea lor cu componentele originale sau echivalente, reglarea aparaturii conform prescriptiilor producatorului folosind analizorul de comunicatii si testarea finala;
  • servicii de mentenanta preventiva ce includ curatarea echipamentelor aflate in exploatare inclusiv partea de cablaj cu componente electronice si reglarea aparaturii conform prescriptiilor producatorului;
  • reparatii antene, inlocuire sistem radiant, inlocuire cablu coaxial, inlocuire conectica rf;
  • reglare filtre duplexoare si cavitati precum si reglare repetoare radio.

Instrumentarul service al societatii include, printre altele, urmatoarele aparate si echipamente:
  • banc de masura statii radio Marconi 2595;
  • analizor de spectru cu tracking generator IFR7550;
  • analizor de radiocomunicatii Motorola 2600;
  • analizoare are antene RigExpert AA200 si AA500;
  • multimetru de laborator Mastech verificat metrologic;
  • diverse multimetre portabile;
  • statie de lipit si dezlipit cu aer cald;
  • baie de curatare cu ultrasunete;
  • trusa de scule mecanica 3-27mm;
  • bormasini de gaurit portabile 0,8mm-25mm;
  • bormasina banc;
  • biblioteca cuprinzand documentatii tehnice si manuale de la majoritatea producatorilor.

Procedura de lucru in service este urmatoarea:
  1. Clientul prezinta echipamentul la service personal sau prin curier;
  2. Impreuna cu echipamentul clientul trebuie sa furnizeze si documentele legale de garantie(daca este cazul) si alte documentatii referitoare la echipament in cazul echipamentelor rare, atipice (daca este cazul) sau orice alte informatii care ar putea conduce la rezolvarea cat mai rapida a defectiunii (istoric service, imprejurarile.cauzele care au dus la producerea defectului);
  3. Comunicarea pretului reparatiei in cazul echipamentelor cu defectiuni usoare si a caror durata de diagnosticare nu depaseste 10 minute sau;
  4. Diagnosticarea defectului urmata de intocmirea unui deviz de reparatii ce va fi adus la cunostiinta clientului;
  5. Acceptul clientului in ceea ce priveste reparatia;
  6. Inmanarea  echipamentului si efectuarea de probe functionale pe aparatura AMC sau live.

Echipamentele al caror deviz nu a fost acceptat la reparatie se inapoiaza proprietarului.